خانه » سلامت » چاق ها بخوانند » چاقی و راههای کاهش وزن

چاقی و راههای کاهش وزن

راه ‌حل برای کاهش وزن بدن

 

چاقی و راههای کاهش وزن، کاهش وزن ،چاقی
ورزش و تناسب اندام کنترل وزن
چاقی و راههای کاهش وزن یک مشکل برای افراد مبتلا به آن است که گاهی هر چه بیشتر تلاش می کنند کمتر به نتیجه می رسند غافل از اینکه ریشه چاقی در رفتارهای هر روز آنهاست که در ادامه می خوانید.

راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد؛ اما بیشتر آنها باعث گرسنگی و عدم رضایت‌تان از خوردن خواهند شد. اگر اراده‌‌ای آهنین نداشته باشید، گرسنگی موجب خواهد شد برنامه‌ی رژیم و کاهش وزن‌تان را فورا کنار بگذارید. اما برنامه‌ای که به شما ارائه می‌دهیم:

  • اشتهایتان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • کاهش وزن سریع خواهید داشت، بدون گرسنگی.
  • هم‌زمان سلامت سوخت‌و‌ساز بدن‌تان بهبود می‌یابد.

چاقی و راههای کاهش وزن، کاهش وزن ،چاقی

چاقی و راههای کاهش وزن

 

چاقی و روش های کاهش وزن

چاقی معضل دنیای مدرن و عصر تکنولوژی است که متاسفانه سن ابتلا به آن رو به کاهش است و افراد در رده های سنی پایین هم در حال ابتلا به آن هستند. چند راهکار موثر و ساده برای متوقف کردن چاقی را به شما معرفی میکنیم.

 

چاقی

 

بسیاری از خانواده ها با داشتن سبک زندگی و برنامه غذایی نادرست نه تنها به خود بلکه به کودکانشان را هم در معرض چاقی و ابتلا به انبوه بیماری ها قرار می دهند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

برنامه غذایی سالم داشته باشید:

مواد غذایی سالم مصرف کنید و در جذب کالری ها احتیاط کنید و بهتر است بگوییم که در ورود و خروج کالری بیشتر دقت کنید.

میزان پروتئین مصرفی خود را چک کنید:

مراقب مصرف پروتدین ها در فست فودها و رستوران ها باشید و در واقع به حدی که بدن شما قادر به سوزاندن انرژی باشد مصرف کنید هر چند مصرف غذا های فست فود و آماده به هیچ وجه توصیه نمی شوند چرا که عاملان اصلی انواع بیماریهای جدی هستند.

 

چاقی و راههای کاهش وزن، کاهش وزن ،چاقی

نقش مثبت خواب در کاهش وزن

 

به اندازه بخوابید:

یافته های اخیر دانشمندان نشان می دهد، زنانی که شب ها ۷ الی ۹ ساعت می خوابند نسبت به آنهایی که کمبود خواب دارند وزنشان کمتر است. در واقع آنهایی که کمتر از هفت ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت در طول شب می خوابند ژن های چاقی فعال تری دارند و به همین دلیل آسان تر به افزایش وزن دچار می شوند.

فعال باشید:

نداشتن فعالیت مفید در طول روز مساوی است با چاقی و اضافه وزن و به دنبال آن ابتلا به انواع بیماری ها . اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه و محلی برای انجام حرکات ورزشی را ندارید در خانه حتی با انجام حرکات ورزشی ساده خود را از بی تحرکی دور کنید.

زمان تماشای تلویزیون را کاهش دهید:

امروزه اکثر کارها با نشستن و بدون انجام حرکت خاصی انجام می شود و در این میان تماشای تلویزیون و نشستن پشت کامپیوتر برای ساعات طولانی جزو بدترین عادات هستند.

شاید از نظر شما این راه کارها ساده به نظر بیایند اما همین رفتارهای روزانه شما که به سادگی از کنار عوارض انها می گذرید ریشه ی اصلی چاقی و نداشتن تناسب اندام شما هستند.
منبع:بهانه

به این مقاله امتیاز دهید

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره
(2 رای, میانگین امتیاز: 4٫50 از 5)
Loading...

دیدگاه ها

تاکنون 5 نظر ثبت شده است.

  1. عالیه شخصا تجربش کردم

  2. سلام شما شیرینی جات رو کنار بزار در کل وزن کم کردی

  3. خیلی خوبه

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نوشتن دیدگاه